Pages

Wednesday, January 5, 2011

Homesick


Salam, just nak luahkan perasaan la skit nie. Aku da tak sabar nk balik Penang sabtu nie. Dah brapa bulan da kt KL nie dan tak balik Penang. Serius da mula rindu semua benda yang ad kt Penang. Rindu mak, ayah, family aku, member2, bilik tidur aku (tempat tidur yang tiada gangguan), rumah dan macam la. Nak balik nie da macam aku planning nk buat. Tp tu la ada problem skit. "Time" tu agak kureng sikit sebab cuti semester aku seminggu ja. Tension gak ar. Member aku yang lain kalau dapat cuti semester sampai sebulan. Nie kolej aku seminggu ja. Memang suck!! Kalau aku da nak dekat cuti sem ja aku bagitaw la member & kakak aku kat Penang kata aku nk balik cuti da. Semua mesti tanya aku cuti brapa lama. Belum aku nak jawab depa mesti cakap "aku taw, kolej hang paling lama pn cuti 2 minggu kn?" hahahhaa... Memang bodoh gila. Tapi yang paling x best kolej aku kalau aku cuti ja aku balik Penang mulalah member aku ramai yang da balik kolej/U. Jadi terbalik plak. Orang lain da start belajar kolej aku baru start cuti. Banyak reunion dak2 skolah aku buat aku x dapat pergi sebab depa cuti aku still kt sini lagi. Haish!!

Nie aku cerita pasal kakak aku plak. Aku yang blajar kt KL nie kalo lama tak balik mesti rindu gila babi's nak balik Penang. Macam mana kakak aku yang belajar kat oversea tu? Dah 3 kali raya tak balik-balik sini. Mesti dia homesick tahap didih. Serius rindu dia sangat2. Hujung bulan nie dia nak balik da. Sory la sangat2 sebab masa dia grad bulan Oct 2010  x jadi nak pergi. Fikir balik andai kata la ada dapat peluang or tawaran belajar kt oversea serius akan dipertimbangkan dulu. Duduk negara orang kot. "hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri". Rasa aku macam berminat ngan hujan batu. Hahhahaa...So last skali aku nak bagitaw kalo cuti seminggu nie agak kureng puas aku nak tambah lagi seminggu. Rilex ar, first week start sem baru bukannya lecturer ajar pun.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...